Mikä Postin uudessa mainoskampanjassa on ongelmallista?
Postin uusi mainoskampanja on herättänyt runsaasti kritiikkiä sosiaalisessa mediassa.
Postin uutta Smartpost-pakettiautomaattipalvelua markkinoivan kampanjan on tehnyt mainostoimisto Ivalo Creative Agency. Mainoskampanjasta on julkaistu esimerkiksi kuvia, joissa on afrikkalainen mies ja teksti ”Smartpost. Juoksee asioilla puolestasi.”
Radio Helsinki soitti torstaiaamuna Postin paketti- ja logistiikkapalveluiden myynti- ja markkinointijohtaja Juha Tiittaselle. Mikä on Postin mukaan kampanjan idea?
Myöhemmin langan päähän saatiin vapaa toimittaja ja kriittinen teoreetikko Maija Baijukya. Mikä tekee kampanjasta ongelmallisen? Miksi mainoksissa käytetään toistuvasti vastaavaa kuvastoa? Baijukya kuunteli aikaisemman haastattelun ja kritisoi myös toimittajan kysymyksiä Tiittaselle.
Kuuntele!